Tijdens de uitzending van The Passion heeft iedereen kunnen zien wat een bijzondere plek de wijngaard van Hoog Beek en Royen in Zeist is. Het is een van de oude landgoederen van de Stichtse Lustwarande, waar ooit een moestuin liefdevol werd onderhouden, maar waar in de  winter van 2011/2012 nog een omgespit stuk aarde verrijkt met kalk, magnesium en mineralen lag.

Nu, ruim 10 jaar later, staat er een wijngaard met tweeduizend stokken. Hier werken vrijwilligers samen met professionals om prachtige druiven te oogsten. De wijnstokken die zijn aangeplant, zijn de druivenrassen Johanniter en Souvignier Gris.

Op 15 mei kunt u deze plek zelf bewonderen want dan zijn we in de wijngaard welkom voor een uitleg over het onderhoud, mesten, snoeien van druiven etc.Aansluitend kan je kennismaken met de Hoog Beek en Royen Johanitter en Souvignier Gris witte wijnen.Je kan je opgeven tot 1 mei.  Vanwege het reserveren van de wijn is het helaas niet mogelijk spontaan binnen te lopen op de avond zelf.

Vragen over eigen druivenstok? Stel ze gerust.

Rondleiding en wijnproeverij wijngaard Hoog Beek en Royen

Groei en Bloei Zeist TRACTEERT!

We organiseren op de 3de woensdag in mei 2024 (dit is 15 mei) een rondleiding met wijnproeverij. Aanvang 19.30 tot 21.30. Om 22.00 moet alles stil zijn op de wijngaard.

Driebergseweg 1

3708 JA  Zeist

Leden (met 1 introducee) kunnen aanmelden bij penningmeester Anita <farmadidact(at)live.nl. Dit kan TOT ! MEI. Let op: de capaciteit is maximaal 50 personen. Dus wacht niet te lang met inschrijven. Rerveren is bij deze activiteit echt noodzakelijk.