Per 1 maart 2024 kan er weer worden ingeschreven op de Wedstrijd Vergroening 2024.

De Wedstrijd Vergroening heeft als doel lokale (binnen de Gemeente Zeist) vergroeningsinitiatieven te ondersteunen met 450 euro. Vorig jaar was het Griftbosje de winnaar.

Wat is de bedoeling?

De initiators zijn bij voorkeur particulier, of er is sprake van een kleinschalige (buurt) organisatie. Het voorstel is geschikt voor een brede doelgroep, denk aan de buurt, boomspiegels in de straat, een stukje grond dat nu nog ongebruikt is, een moestuintje dat breed wordt gedragen.

Wat houdt vergroening in?

Het initiatief moet niet alleen geschikt zijn voor een brede doelgroep, maar bij voorkeur ook bijdragen aan de biodiversiteit. Denk ook aan drachtplanten voor insecten of planten die het vogelleven gunstig beinvloeden door bijvoorbeeld besvorming of het bieden van nestgelegenheid.

Wat ontvangen wij graag?

De jury bestaat uit 3 personen, waaronder de secretaris van Groei en Bloei afdeling Zeist en de winnaar van vorig jaar. Die ontvangen graag een uitgewerkt voorstel met een begroting: hoeveel is er begroot aan tuinaarde, aan planten, aan ander materiaal enz?

Het voorstel kan ingestuurd worden tot 1 juni 2024. Graag naar: secretariaatgroeizeist22@gmail.com.

Aan dit adres kunnen ook eventuele vragen worden gesteld.